Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 10
Poka¿ wszystkie komentarzeNo wszystko fajnie, ale wg. autora artykulu napieciem wstepnym sprezyny, mozna wyregulowac JEDYNIE "negative sag", ktore nie zalezy od wagi jezdzca a jedynie od masy motocykla i twardosci sprezyny... W takim razie motocykl powininien miec ten parametr ustawiony fabrycznie, a napiecia wstepnego nie powinno sie zmieniac (jedynie biec/jechac do sklepu akcesoryjnego po nowa sprezyne). Hmmm... po co w takim razie producent zainstalowal pokretla napiecia wstepnego? Do tego najczesciej spotykanym parametrem zawieszenia, ktory mozna ustawic jest wlasnie napiecie wstepne sprezyny, nie wszystkie maja "zmienialne" tlumienie odbicia i dobicia. Nie jestem expertem ale cos tu jest nie do konca wyjasnione... chyba za bardzo na "chlopski rozum", szkoda bo czytujac scigacza mialem nadzieje na bardziej profesjonalne podejscie do tematu.
OdpowiedzNie bierzesz pod uwagê tego,¿e sprê¿yny siê uklepuj±?? ¯e jest tolerancja statycznego sagu w którym sie mo¿esz poruszaæ aby ustawiæ rider sag?? Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak wiele parametrów ma wp³yw na to jak dzia³a zawieszenie. Motocykl jest zbudowany tak aby praktycznie ka¿dy kierowca od 50kg do 100kg wsiad³ i jecha³. Dlatego jest tak daleki od idea³u - jak by¶my mieli zbudowaæ motocykl pod jednego kierowcê. Inaczej w gazecie napisz±,¿e motocykl ¼le siê prowadzi itp pod wiêkszym ciê¿arem,¿e producent da³ plamê itp...
OdpowiedzNo fakt, tego ze sprezyny zmieniaja swoje wlasciwosci wraz z uplywem czasu nie wzialem pod uwage (jak napisales "uklepuja") nie wzialem po uwage, w artykule tez nie bylo o tym mowy. Nie napisalem tez ze ze motocykl powinien byc zrobiony "jeden dla wszystkich". Chodzilo mi jedynie o to ze z artykulu nasunal mi sie wniosek ze rider sag moglby (i pewnie jest) ustawiony fabrycznie i skoro napieciem wstepnym nie mozna juz poprawic wlasnosci trakcyjnych maszyny to po co dawac pokretlo do jego ustawiania? No ale jak sprezyny sie "uklepuja" to fakt, trzeba pokrecic...
Odpowiedz